Klachtenprocedure

Versie januari 2025

In deze klachtenprocedure leggen wij uit welke stappen u kunt ondernemen als u een klacht heeft over onze producten of diensten, welke procedure wij hanteren voor het afhandelen van de klacht en wie optreedt als onze onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Indien een deelnemer niet tevreden is over (de diensten van) Faem Verloskunde, wordt de deelnemer verzocht contact op te nemen. De klacht kan gemeld worden via info@faemverloskunde.nl t.a.v. Marleen Hagen. Een klacht zal altijd vertrouwelijk worden behandeld.

Binnen zeven dagen ontvangt de deelnemer een bevestiging van de ontvangst van de klacht. Binnen vier weken ontvangt de deelnemer een voorstel tot genoegdoening. Mocht er langer nodig zijn om onderzoek te doen naar de klacht, dan wordt de deelnemer binnen 21 dagen in kennis gebracht, waarbij het uitstel wordt toegelicht. Tevens zal Faem Verloskunde een indicatie geven wanneer uitsluitsel gegeven kan worden. Als de deelnemer instemt met het voorstel tot genoegdoening, dan is de klacht daarmee afgehandeld. 

In het geval dat Faem Verloskunde en de deelnemer het niet eens worden over de afhandeling, dan legt Faem Verloskunde de klacht voor aan een onafhankelijke derde, te weten ‘Mediationhuis’ te Amsterdam. De uitspraak van Het Mediationhuis is voor beide partijen bindend. Eventuele consequenties worden door Faem Verloskunde binnen twee weken afgehandeld. 

Klachten worden geregistreerd en tot twee jaar na afhandeling bewaard. 

Onafhankelijke klachtenfunctionaris: Mediationhuis
E-mailadres: info@mediationhuis.nl
Website: www.mediationhuis.nl